Roman Maciejewski w piśmiennictwie

- A. Th.Gunnar, Ek och Roman Maciejewski, „Svenska Morgonbladet”, 24.10.1946

- Adamska-Osada Aleksanda, Muzyka jako modlitwa – Requiem Romana Maciejewskiego, "Ruch Muzyczny", 06.08.2006

-  Adamska-Osada Aleksandra, Pieśni kurpiowskie Romana Maciejewskiego, "Życie Muzyczne", X-XII, 2006

- Almström Owe, En märklig göteborgspremiär. Albert Camus ”Caligula” på Stadsteatern, „Morgon Tidingen”, 30.11.1946

- Almström Owe, Suggestiv Macbeth i Göteborg, „Morgon Tidingen”, 13.03.1948

- Artsman Maria, Wywiad z R. Maciejewskim, Jakt på orginalitet föröder skapanedet, „Svenska Dagbladet”,24.11.1980

- Atterberg K., Dubbelpianister , „Stockholms Tidningen”, 09.05.1942

- Atterberg K., Musik för två pianon,„Stockholms Tidningen”, 10.03.1944

- B., Musiken, „Aftontidingen”, [brak daty]. Recenzja znajduje się w Archiwum Muzeum Miejskiego w Göteborgu

- B. J., [?] „Göteborgs Morgonpost”, 27.10.1947

- Bagnowski Paweł, Roman Maciejewski, Jerzy Lefeld – fortepiany, Polskie Radio (2007), "Ruch Muzyczny", 11.11.2007

- BAN, Wielki festiwal muzyki współczesnej, „Dziennik Ludowy”, 24.09.1960

- Bernheimer Martin, Wagner Introduces Maciejewski, „Los Angeles Times”, 03.11.1975

- Biegański Krzysztof, Prasa polska o festiwalu, „Ruch Muzyczny” nr 23, 01-15.12.1960

- Bilica Krzysztof, Roman Maciejewski 1910-1998 „Memento kompozytora”, "Ruch Muzyczny", 09.01.2011

- Bilica Krzysztof, Roman Maciejewski i jego Missa pro Defunctis, „Dysonanse”- pismo poświęcone muzyce i innym sztukom XX wieku” nr 1, 1998

- Bilica Krzysztof, Roman Maciejewski - twórca wyzwolony i zniewalający, „Ruch Muzyczny” nr 5, 05.03.1995

- Boehm Jan, „Warszawska Jesień”, „Warmia i Mazury. Pojezierze” nr 11, 11.1960

- Brożek Anna, Wieczny wędrowiec i Akademia Muzyczna w Warszawie Romanowi Maciejewskiemu, sprawozdanie z sympozjum naukowego, "Aspiracje", Warszawa 2008

- C. B.-g., Musik för två flyglar, „Dagens Nyheter”, 10.03.1944

- T., Musiken till Caligula, prawdopodobnie „Göteborgs Morgonpost”, 30.11.1946

- C. T., Ny pianokonsert, „Göteborgs Morgonpost”, 24.10.1941

- C. T., Två förträffliga pianister, „Göteborgs Morgonpost”,prawdopodobnie 11.03.1944

- Cegiełła Janusz, Roman Maciejewski - o swoich związkach z tańcem, w: „Balet w jednym akcie do muzyki Romana Maciejewskiego,prapremiera 25.05.1991

- Cegiełła Janusz, Szkice do autoportretu polskiej muzyki współczesnej, Kraków 1976

- Chruściński Cz., Roman Maciejewski z USA opowiada o Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej, „7 Dni” nr 42 (183), 16.10.1960

- Ciesielski Adam, Midem ’92. Polski ślad, „Życie Warszawy”, 23.01.1992

- Ciszewski Bogdan, Konfrontacje, „Głos Wielkopolski”, 24.09.1960

- Cleasson C. G., Pianot måste ju ha en lägenhet, „Göteborgs Posten-nordost”, 20.11.1980

- Czerny-Stefańska Halina, Wypowiedź Haliny Czerny-Stefańskiej przed recitalem w Pawłowicach, 28.02.1997, maszynopis

- Czyż Henryk, Pamiętam jak dziś..., „Ruch Muzyczny” nr 17, Warszawa 25.03.1991

- Danowicz Bogdan, Kompozytor, pianista, wegetarianin, „Literatura”, 07.06.1979

- Dąbek Stanisław, Roman Maciejewski - artysta kreatywności biblijnej, w: Bliżej człowieka bliżej muzyki, red. A. Białkowski i B. Smoleńska-Zielińska, Lublin 2002

- Dąbrowski Mirosław, Wspomnienie o Romku Maciejewskim z lat wczesnej młodości, w: Gawędy starego muzyka, Poznań 1999

- Derwich D., Wszystkie drogi prowadziły do Leszna, „Gazeta Poznańska”, 27.10.2000

- Dwankowska Janina, Maciejewski - Composer, „American Council of Polish Cultural Clubs”, Inc-Bulletin, 06.1955

- Dziadek Magdalena, Allegro concertante, program VIII Dni Muzyki Współczesnej, Katowice, 18-23.10.1998

- Dziewulska Maria, Czasy Szymanowskiego w Konserwatorium Warszawskim. Wspomnienia opracowane w 1981 r. na podstawie poprzednich przygotowanych na rocznice w 1957 i 1977, maszynopis

- E. A., Nowa kompozycja Romana Maciejewskiego, „Ekspress Poranny”, 07.03.1937

- Ekiert Janusz, Marzenie pokolenia, „Express Wieczorny”, 21.10.1993

- Eko, Dubbelpianister, „Svenska Dagbladet“, 09.05.1942

- Erg., Z „Warszawskiej Jesieni”. Recital Dołuchanowej - Wielkie „Requiem” Romana Maciejewskiego, „Trybuna Ludu”, 21.09.1960

- Erhardt Ludwik, Diariusz festiwalowy, „Sztandar Młodych” nr 229, 23.09.1960

- Es. An., Kineseri på Stadsteatern, „Göteborgs Posten”, 26.10.1947

- Es. An., Spanska sensationer, „Göteborgs Posten”, 04.02.1950

- F. H. T., Konsertföreningen, „Morgon Tidningen”, 24.10.1946

- Freiheiter J., Roman Maciejewski. Sprawozdania. Z współczesnej literatury polskiej. Muzyka fortepianowa, „Muzyka Polska” nr 6, 1935

- G. G. [?], „Aftonbladet”, 10.03.1944

- G. M., Teater och musik. Maciejewski–Portnoff, „Göteborgs Handels-och Sjöfartstidning”, 15.03.1944

- G. N., Orkesterföreningen, „Göteborgs Handels-och Sjöfarts-Tidning”, 24.10.1941

- G. N., Orkester-föreningen, „Göteborgs Handels-och Sjöfarts-Tidning”, 12.01.1945

- G. N., Teater och Musik Dubbelpianister,„Handels-Tidningen”, 11.03.1944

- Ginał, A., Opus magnum, „Gazeta Krakowska”, 21.06.1996

- Gliński Mateusz, Impresje Muzyczne, Warszawa. W operze i salach koncertowych stolicy, „Muzyka” nr 12, Warszawa 1932

- Gliński Mateusz, Przegląd muzyczny. Życie muzyczne stolicy, „Muzyka” nr 2, 1937

- Gliński Mateusz, W operze i salach koncertowych stolicy, „Muzyka” nr 10-11, 1932

- Gołaszewski Arkadiusz, W rodzinnych stronach Maciejewskiego, "Ruch Muzyczny", 25.11.2001

- Grabowska Teresa, Święto wiosny i ... choreografia, „Trybuna”, 30.10-01.11.1993

- Håkan Dahl, Körmanifestation, „Göteborgs Posten”, 05.12.1980

- Hedbald Lars, Mazurkan frodigt firad, „Svenska Dagbladet“, 02.05.1996

- Hjern Kjell, Kinesiskt på Stadsteaterni, „Göteborgs Hendels-Tidning”, 27.10.1947

- Holmes R. J., Berceuse, pour deux pianos, „American Music Teacher”, 10-11.2002, www.findarticles.com

- INK, Wywiad z R. Maciejewskim, Han förförde Karin Kavli – till vegetarismen, ”Den gamle polske svensken” fäller glädjens tår i Göteborg, „Göteborgs Posten”, 15.10.1972

- J. R.,  Dubbelpianister,„Göteborgs Tidningen”, prawdopodobnie 11.03.1944

- J. R., Dubbelpiano,„Göteborgs Tidningen”, 15.03.1944

- J. R., Efterskrift av musikrecensenten (dodatek o muzyce w artykule E. P., Logiskt vanvett), „Göteborgs Tidningen”, 30.11.1946

- J. R., Konsert för två pianon, „Göteborgs Tidningen“, 24.10.1941

- Jałoszyński Ryszard, Skromność geniusza, "Monitor Wielkopolski", 11.03.2010

- Janowska Maria, Uczta dla ducha i... twarde krzesło, „Wieczór Wrocławia”, 06.09.1990

- Jarząbkowski Artur, Życie niezależnego wędrowca, „Wiadomości Kulturalne”, 26.03.1995

- Jasieński Jerzy, Wieczór z Chopinem i Maciejewskim, „Solidarność” 12.07.1991

- Johansson Björn, Musiken till Macbeth, „Göteborgs Hendels-Tidning”, 13.03.1948

- Johanson Stephan, Maciejewski – Missa pro defuntis, Gramophon, Londyn, 09.1980

- Johanson Stephan, Their favourite recordings of 1990, Gramophone 12.1990 (Roman Maciejewski. Requiem – first place)

- Johnson Stephen, Maciejewski, „Gramophone”, 09.1990

- Juvenalis, „Pi-Pa-Ki”, „Teaterkrönika från Göteborg”, 29.10.1947

- K. B., Musiken, w artykule Es. An, Segrande ungdom, „Göteborgs Posten”, 30.10.1946

- K. B., Orkesterföreningen, „Göteborgs Posten”, 24.10.1941

- K. B., Orkesterföreningen, „Göteborgs Posten”, 12.01.1945

- K. B., Pianist-duo, „Göteborgs Posten”, 15.03.1944

- K. H., Maciejewski-Portnoff, „Göteborgs Morgonpost”, 15.03.1944

- Kaczyński Tadeusz, Odzyskiwanie skarbów, „Życie Warszawy”, 08-09.09.1990

- Kaczyński Tadeusz, Rozmowa z twórcą „Requiem”, „Tygodnik Powszechny”, 08.01.1961

- Kaczyński Tadeusz, Rozmowa z Romanem Maciejewskim, maszynopis (tekst ukazał się w „Tygodniku Powszechnym” nr 12, 19.03.1995, pt.: W zgodzie z naturą)

- Kaczyński Tadeusz, Wywiad z R. Maciejewskim, w: „Monochord. De musica acta, studia et commentorii”, t. V, Poznań 1994

- Karasek Krzysztof, Roman Maciejewski pro defunctis, „Pióro” nr 0, 30.03.2006

- Karnałowska Beata, Z Göteborga do Poznania – Maski władzy – Maciejewski, "Ruch Muzyczny", 07.05.2010

- Kisielewski Stefan, Muzyka w Krakowie, „Tygodnik Powszechny” nr 110, 27.04.1947

- Kłaput-Wiśniewska Aleksandra, Język muzyczny utworów wokalno-instrumentalnych Romana Maciejewskiego, w: Język-System-Styl-Forma, red. W. Młociński, Bydgoszcz 1998

- Kłaput-Wiśniewska Aleksandra, Między tradycjonalizmem a nowoczesnością - uwagi o sposobach kształtowania formy w wybranych utworach Romana Maciejewskiego, w: Język-System-Styl-Forma, red. W. Młociński, Bydgoszcz 1998

- Kłaput-Wiśniewska Aleksandra, Typy, źródła i funkcje melodyki utworów R. Maciejewskiego, w: Język-system-styl-forma, red. W. Młociński, Bydgoszcz 2000

- Komorowska Małgorzata, Roman Maciejewski i balet, fragmenty materiałów zgromadzonych dla realizacji projektu badawczego Między muzyką a sceną - polski balet w XX wieku (Ministerstwo Kultury 2002), maszynopis

- Kondracki Michał, O Requiem, „Ruch Muzyczny” nr 15, 1961

- Kubik Monika, Daleki od awangardy, „Ekspress Wieczorny”, 21-23.09.1990

- Kwiatkowska Barbara, Amerykańska prapremiera „Requiem” Romana Maciejewskiego, „Nowy Dziennik”, 23.12.1975

- Kwiatkowska Barbara, Amerykańska prapremiera „Requiem” Romana Maciejewskiego, „Wiadomości”, 18.01.1976

- Kwiatkowska Barbara, Roman Maciejewski i jego wizja muzyki, maszynopis. Rękopis znajduje się w prywatnym archiwum W. Maciejewskiego w Warszawie

- Kydryński Lucjan, Kurier Warszawski, „Przekrój” nr 9, 30.09.1990

- L. M-m., Musiken, dodatek do artykułu Macbeth på Stadsteatern, „Göteborgs Morgonpost”, 13.03.1948

- Leche Mia, Tyranndrama på stadsteatern, „Göteborgs Handelstidning”, 30.11.1946

- Lenarciński Michał, „Święto...” na licencji?, „Wiadomości Dnia”, 24.10.1993

- Levinson David, Vegeterian, Composer, Maciejewski may be genius, „Independent. Press-Telegram”, 26.10.1975

- Lewandowska – Kąkol Agnieszka, Przebacz im. Bo nie wiedzą co czynią, "Twoja muza", 02/03.2011

- Linde Ebbe, Caligula på Stadsteatern, „Ny Tid”, 30.11 1946

- Linde Ebbe, Makbeth, prawdopodobnie „Ny Tid”, 13.03.1948

- Lisecki Wiesław, Hominum ignorantiae victimis, „Ruch Muzyczny”, 07.10.1990

- Lisecki Wiesław, „Requiem” /1945-1959/ Romana Maciejewskiego, w: Muzyka źle obecna, red. K. Tarnowska–Kaczorowska, t. I i II, Warszawa 1989

- M., Tva pianister, „Ny Tid”, Göteborg, 15.03.1944

- M. P., Utsökt konst, „Afton Tidning. STH”, 10.03.1944

- Maciejewski Bogusław, Twelve Polish Composers, Londyn 1976

- Maciejewski Wojciech, Roman Maciejewski - człowiek i twórca, Leszno 1999

- Maciejewski Wojciech, Roman Maciejewski – mój brat, maszynopis (por. też. „Przekrój”, 12.03.1995)

- Maciejewski Wojciech, Roman Maciejewski - mój brat, „Monochord. De musica acta, studia et commentarii, vol. V, 1994

- Maciejewski Wojciech, Roman Maciejewski – żywa tradycja Chopina, "Chopinspira", Warszawa 2009

- Majchrowski Marcin, Na szczytach i u podnóży, "Ruch Muzyczny", 28.11.2010

- Mangs Runar, Maciejewskis rekviem: En storslagen bekännelse till livet, „Dagens Nyheter”, 08.12.1980

- Marczyński Jacek, Koncert „Requiem” Romana Maciejewskiego. Medytacje nieustającego wędrowca, „Rzeczpospolita”, 10.05.2006

- Marczyński Jacek, Kto wyda utwory Romana Maciejewskiego? Rękopisy w walizkach, „Rzeczpospolita”, 15-16.10.1994

- Marczyński Jacek, Walizka pełna nut, „Rzeczpospolita”, 23-24.05.1998

- Markowska Elżbieta, Maciejewski. Pianoduo concertante. Komentarz do wydania nutowego PWM, Kraków 1989

- Mendel J., Kompozytor - asceta, „Gazeta Robotnicza”, 03.09.1990

- Nash M., „ForefathersEve” Interesting As a Dramatic Experiment,[?], 09.10.1951

- Neon., Premiär: Caligula, „Arbetar Tidningen”, 30.11.1946

- Nowak Anna, De musica commentari Formy stylizacji tańca użytkowego w mazurkach fortepianowych polskich kompozytorów xx wieku, Akademia Muzyczna, Poznań 2012

- Nowak Anna, Koncepcje formy muzycznej w mazurkach fortepianowych Karola Szymanowskiego, Aleksandra Tansmana i Romana Maciejewskiego, "De musica commentari", Akademia Muzyczna, Poznanń 2010

- Nowak Anna, Konteksty ideowo – artystyczne i biograficzne „Mazurków” na fortepian Romana Maciejewskiego, Akademia Muzyczna, Bydgoszcz 2009

- Nowak Anna, Mazurki na fortepiano Romana Maciejewskiego. W poszukiwaniu indywidualności dzieła muzycznego, Akademia Muzyczna, Wrocław 2010

- Nowak Anna, Peterland Interernationaler Verlag der Wissenschaften, Fryderyk Chopin. Sein und Werk: Chopin′s inspirations in Roman Maciejewski′s - “Piano Mazurkas”, Frankfurt am Main, 2010

- Nyblom Teddy, Bruckners minne firas, „Aftonbladet”, 23.10.1946

- Opalski Józef, Dziennik XXV festiwalu Wratislavia Cantans, „Odra”, 01.1991

- Ossetyński Leonidas, Geniusz i jego dzieło, „Czas”,

- Ossetyński Leonidas, O wszystkim po trochu. Listy z podróży, „Czas”, 07.05.1961

- Ossetyński Leonidas, Rzemiennym dyszlem po U.S.A.. Listy z podróży. Dzieje jednego koncertowego wieczoru w New Yorku, „Ameryka-Echo”, 21.05.1961

- Ossetyński Leonidas, Rzemiennym dyszlem po U.S.A.. Listy z podróży, „Ameryka-Echo”, 17.05.1964

- Ossetyński Leonidas, Rzemiennym Dyszlem po U.S.A.. Listy z podróży. Koncert w Mieście Aniołów, „Ameryka-Echo”, 27.06.1965

- Ossetyński Leonidas, Rzemiennym Dyszlem po U.S.A.. Listy z podróży, „Ameryka-         Echo”, 27.02.1966

- Pem., Caligula, „Göteborg Dagens Nyheter”, 29.02.1946

- Perlmutter Donna, Maciejewski’s “Requiem”, „Los Angeles Herald Examiner”, 04.11.1975

- Pociej Bohdan, Modus Requiem, „Canor” nr 2, 2000

- Pociej Bohdan, Próby utrwalenia. „Requiem” Maciejewskiego, „Ruch Muzyczny”, 11.03.1990

- Regamey Konstanty, W Romie - Koncert Polskiego Radia, „Prosto z Mostu” nr 12, 17.03.1936

- rog. [Rogowski], Łzy..., „Przekrój”, 18.06.1989

- rog. [Rogowski], „Requiem” z Happy Endem”, „Przekrój” 01.02.1976

- Roth Henry, Musical Score “Requiem” Receives Ovation, „Tidings”, 07.11.1975,

- Rudberg Maria, Wywiad z R. Maciejewskim, Bergsjöns dolda storhet, „Arbeitet“, 11.11.1989

- Rűger Wiesław, „Missa pro Defunctis” Romana Maciejewskiego na tle „Warszawskiej Jesieni”,„Jednota”, 11.1960

- Schaeffer Bogusław, Maciejewski Roman, w: The New Grove Dictionary, red. S. Sadie, t. XI, 1980

- Sol., Laureaci nagrody ZKP, „Życie Warszawy”, 10.11.1992

- Solińska Ewa, „Requiem” Romana Maciejewskiego, „Życie Warszawy”, 09.11.1989

- Sprinter M., Composer’s Life is a Sweet Tune, „The Daily Breeze”, 10.12.1975

- Stromenger Karol, Roman Maciejewski, „Wiadomości Literackie”, 14.03.1937

- Sundström Einar, Konsertföreningen, „Stockholms Tidningen”, 24.10.1946

- Szumański Z., W grudniu zobaczymy „Betlejem Polskie” Rydla, „Nasze Sprawy.

- Pismo Polonii na Dalekim Zachodzie” nr 58, Los Angeles, 10.1966

- Szwarcman Dorota, Dwa obrzędy, „Gazeta Wyborcza” (Gazeta Stołeczna), 20.10.1993

- Szwarcman Dorota, W telewizji pokazali, „Gazeta Wyborcza”, 12.03.1993

- T. C-n., Symfoni-konserten, „Ny Tid”, 24.10.1941

- Torell Kristina, Dirigerar för Maciejewskis skull, „Göteborgs Posten“, 02.12.1980

- Tumiłowicz Bronisław, Diabła nie ma!, „Sztandar Młodych”, 18.09.1990

- Urbańska Mieczysława, Listy z Kalifornii. Wieczór pieśni, czerwiec 1965, maszynopis.

- Vretblad P., Dubbelpinist-konsert, „Social Demokraten”, 09.05.1942

- W. S., Konsertforeningen, „Dagens Nyheter”, 24.10.1946

- Waldorff Jerzy, Artyści wszystkich krajów. Kurrr... de balans!, „Polityka”, 06.11.1993

- Waldorff Jerzy, Dziwne przygody polskiego Peer Gynta, „Świat” nr 30, 24.07.1966

- Waldorff Jerzy, Pożegnanie „Jesieni”, „Kurier Polski”, 28.09.1960

- Waldorff Jerzy, Problemy współczesnej twórczości muzycznej. (Na marginesie koncertu R. Maciejewskiego), „Prosto z Mostu”, 02.05.1937

- Wallek-Walewski Marian, O Maciejewskim bez entuzjazmu, „Gazeta Krakowska”, 22.09.1960.

- Weber Bożena, Tajemnica życia i śmierci w muzyce. „Non omnis moriar” - „Requiem” R. Maciejewskiego, „Źródło”, [?], 07.1996

- Wesołowski Michał, Edycja krytyczna wszystkich „Mazurków” Romana Maciejewksiego. Komentarze redakcyjne, Poznań 2002

- Wesołowski Michał, tekst z książeczki do płyty Works by Roman Maciejewski, DB Productions, CD 57, Szwecja

- Widłak Elżbieta, Allegro concertante, wersja na dwa fortepiany, komentarz do nut, PWM nr 10234, Kraków 2003

- Wiechowicz Stanisław, Młodzi komponują (na marginesie utworów R. Maciejewskiego), „Kurier Poznański”, 10.08.1933

- Wieczorek Marlena, Wywiad z Wojciechem Maciejewskim i Michałem Wesołowskim, Maciejewski na nowo odkrywany, "Ruch Muzyczny”, 06.02.2005

- Marlena Wieczorek i Wojciech Maciejewski, Roman Maciejewski –  twórca niezwykły, "Muzyka 21", 05.2003

- Wirén Dag, Musik för två pianon, rubryka Music och radio, „Svenska Morgonbladet”, 10.03.1944

- Z. B., „Requiem” Maciejewskiego, „Trybuna Ludu”, 18.12.1980

- Z. G., Polski kompozytor i polski pianista w Londynie. „Kurier Codzienny”, 08.02.1938

- Z. S., Z estrady, „Kurier Poznański”, 02.10.1934

- Zarodniak Marek, Roman Maciejewski – niedoceniony geniusz, "Pasaż kultury", Poznań 04.04.2008

- Zieliński Tadeusz, Mazurki Romana Maciejewskiego, "Ruch Muzyczny", 09.12.2007

***

- Anons, „Göteborgs Morgonpost”, 13.03.1944

- Betlejem Polskie, „Nasze Sprawy. Pismo Polonii na Dalekim Zachodzie” nr 60, Los Angeles, 12.1966

- Bruckners minne firas, „Aftonbladet“, 24.10.1946

- Composing Disturbs His Composure, „Los Angeles Times”, 26.10.1975

- Dubbelpianister, „Dagens Nyheter”, 09.05.1942

- Dubbelpianister, „Handels-Tidningen”, 11.03.1944

- Dubbelpianister som äro sina egna kompositörer, „Göteborgs Posten”, 06.03.1942

- „Dubbelt” igen,  „Aftonbladet”, 10.03.1944

- [?], „Göteborgs Morgonpost”, prawdopodobnie 24.10.1941

- Gratulujemy, czekamy, „Stolica”, 01.02.1976

- Jakt på orginalitet föröder skapanedet, „Svenska Dagbladet”, 24.11.1980

- Komunikat Teatru Polskiego w L.A., „Nasze Sprawy. Pismo Polonii na Dalekim Zachodzie” nr 54-55, Los Angeles, 06/07.1966

- Koncert Jubileuszowy, „Nasze Sprawy. Pismo Polonii na Dalekim Zachodzie” nr 47, Los Angeles, 06/07.1965

- Kronika, „Muzyka” nr 1, 1933

- Maciejewski’s „Requiem”, „The Kościuszko Foundation, Monthly News Letter”, 06.1961

- Muzyka wiodąca do modlitwy, „Rzeczpospolita“, 30.04-01.05.2005, dodatek „Plus-minus”

- Nowe dzieło kompozytora polskiego, R. Maciejewskiego, „Naród Polski”, 09.10.1959

- Personable Composer Relates Future Plans, „Oshkosh Northwestern”, 30.05.1961

- Polacy za granicą. Utwór pamięci Kennedy’ego, „Głos Pracy”, 21.12.1964

- [?], „Przegląd Muzyczny” nr 7, 1931

- [?], „Przegląd Muzyczny” nr 9-10, 1930

- R. Maciejewski’s “Requiem” To Be Presented Thursday, „Oshkosh Northwestern”,

26.05.1961

- Requiem Is Inspired, „Oshkosh Northwestern”, 02.06.1961

- Stars of Europe Concert Stages Re-United After Long Separation, „Oshkosh Daily

Northwestern”, 30.06.1951

- Teater Film Musik, „Arbetar Tidningen”, 27.10.1947

- Teater, musik och film. Två ”f.f.g”, „Svenska Dagbladet”, 24.10.1946

- Two Piano Artists Enthrall Large, Appreciative Audience, „Oshkosh Daily Northwestern”, 27.08.1951

- Who’s Who, „Performing Arts”, Mark Taper Forum - Dorothy Chandler Pavilion,

program koncertu, 10.1975

- Wratislavia cantans – Recenzje, Wrocław 1990.

roman-maciejewski-w-pismiennictwie

Opublikowano: 2012-12-07